Star Trek Concert Series_#001 | URZS_INKUBATOR
Ingala Fortagne & Pina Rücker
predavanje – performans
„echo_von_nichts“ (Ansambl za tihu muziku) @ Star Trek Concert Series 2024
Wunderkammer je bio pokušaj tokom evropske renesanse da se stvore prostori koji bi omogućili putovanja kroz prostor i vrijeme koristeći stvarne i umjetne objekte.
„wunderkammer“ Pine Rücker koristi drevne muzičke artefakte, poput gregorijanskih napjeva, te ih oživljava u kontekstu buduće tehnologije. Ansambl kreira potpuno nove zvučne pejzaže širenjem prostora između nota, proširujući „sadašnjost slušanja” i spajajući prošlost i budućnost u bezvremensko zvučno iskustvo.
URZS_INKUBATOR#001 [29 – 31 July 2024]: echo_von_nichts
💫 Star Trek Concert Series_#001: wunderkammer feat. Ingala Fortagne, Pina Rücker, Goran Stevanović & Roman Stolyar
📅 Datum: 31. juli 2024
🕘 Vrijeme: 19:00
📍 Lokacija: Ibrišimovića šadrvan & UR Zvjezdane staze, Mijakovići
Umjetnička rezidencija Zvjezdane staze | VaClaF: Vareš Classic Festival © 2024
echo_von_nichts [Ingala Fortagne, Pina Rücker], Goran Stevanović [accordion], Roman Stolyar [piano] | Photo Credits: Belma Bešlić-Gál
Koncept predavanja-performansa za Star Trek Concert Series 2024 @ UR Zvjezdane staze:
Pina Rücker: Kvarcna posuda kao muzički instrument (Tehnologija i muzika, prisutnost vremena)
Wunderkammer: Putovanje kroz vrijeme i zvuk
Wunderkammer je bio pokušaj tokom evropske renesanse da se stvore prostori koji bi omogućili putovanja kroz prostor i vrijeme koristeći stvarne i umjetne objekte.
Verzija Pine Rücker koristi drevne muzičke artefakte, poput gregorijanskih napjeva, u kombinaciji s tehnologijom budućnosti. Dodatno, stvaramo nove zvučne prostore produžavanjem trajanja između pojedinačnih nota, proširujući “sadašnjost slušanja”. Fascinirani činjenicom da naše pamćenje može biološki prepoznati melodiju samo ako su zvuci manje od tri sekunde razdvojeni, nastojimo spojiti iskustva i očekivanja. Koncert ima za cilj uhvatiti različite dimenzije vremena muzički.
ZEITKRISTALL (wunderkammer) postaje zvučna tačka kristalizacije četiri vremenska oblika. U srži rada nalaze se analogni zvuci iz materijala silicijum dioksida, pristupajući različitim muzičkim artefaktima iz evropskog srednjeg vijeka do renesanse. Ovi zvuci služe kao sredstvo kontakta s historijskom percepcijom vremena; narodne pjesme i gregorijanski napjevi prostorno su ukorijenjeni u Evropi. Zvuk postaje slika sjećanja, spajajući prošlost i budućnost u zvučno iskustvo sadašnjosti.
Zvuk postaje slika sjećanja, spajajući prošlost i budućnost u zvučno iskustvo sadašnjosti. Ove melodije usporavamo kroz specifične vibracije zvuka – mikroskopski mikrotonski prostorni pokreti unutar melodija stvaraju jedinstvene zvučne prostore. Vrijeme se hvata kao historijski prostor, a u sadašnjosti slušanja se pojavljuju novi prostori unutar melodijske linije.
Zvuk postaje interfejs između molekularnog svijeta pijeska i vode te vremenske jezgre koja spaja historijski zvučni artefakt s budućom tehnologijom.
Nastaje putovanje kroz vrijeme u više dimenzija.
echo_von_nichts
“Svaki zvuk, svako nešto, je eho ničega,” piše John Cage u djelu Tišina. Ova misao predstavlja polazište za našu muzičku produkciju. Sa ovim pristupom biramo naše programe, pokušavajući stvoriti usmjerenost ka sadašnjosti slušatelja kroz improvizacije između kompozicija..
echo_von_nichts teži ravnopravnom tretmanu savremene muzike, naručenih djela, povezivanju s historijskim kontekstom i savremenom relevantnošću kroz improvizaciju, nove aranžmane i uključivanje novih muzičkih kolega u koncertne projekte. To uključuje i narudžbe novih kompozicija, od kojih su neke već izvedene od strane Tamare Friebel (AU) i Hannesa Lingensa (DE).