Program Umjetničke rezidencije Zvjezdane staze [Mijakovići, BiH]
OSNOVNI TIM
BELMA BEŠLIĆ-GÁL
Osnivačica i Umjetnička direktorica
![Belma Bešlić-Gál @ MUD Studio Vienna [04/2023] 𝐏𝐡𝐨𝐭𝐨𝐠𝐫𝐚𝐩𝐡𝐲: Svetlana Gazić Belma Bešlić-Gál @ MUD Studio Vienna [04/2023] 𝐏𝐡𝐨𝐭𝐨𝐠𝐫𝐚𝐩𝐡𝐲: Svetlana Gazić](https://ur24.zvjezdanestaze.ba/wp-content/uploads/2024/04/BB-G@008-200x300.jpg)
KOMPOZITOR – PIJANISTICA – KUSTOS – UMJETNIK
Belma Bešlić-Gál, rođena 1978. godine u industrijskom gradu Tuzli, Bosna i Hercegovina, tadašnjoj Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji. Crpeći inspiraciju iz različitih oblika savremene muzike, s naglaskom na avangardne koncepte intermedijalnog muzičkog teatra, njene kompozicije obuhvataju orkestarska, kamerna i solo djela, instalacionu i medijsku umjetnost, kao i književnost. Studirala je klavir na Univerzitetu za muziku FRANZ LISZT u Vajmaru (kod Gerlinde Otto i Lazara Bermana) te kompoziciju na Univerzitetu umjetnosti u Gracu (kod Bernharda Langa i Klausa Langa). Od 2011. godine, sukuratorica je Transdisciplinarnog festivala za muziku i zvučnu umjetnost shut up and listen! u Beču.
Ljeto 1991. godine obilježilo je krvavi raspad Jugoslavije, a opsada njenog rodnog grada Tuzle započela je u maju 1992. Godine. Život u ratu tokom 13 mjeseci, bijeg i izbjeglički status u Njemačkoj postali su ključna iskustva koja su oblikovala ne samo njen umjetnički izraz, već i percepciju ljudskog postojanja.
Konceptualna osnova njenog rada je intenzivno bavljenje fenomenom vremena. Kombinujući instrumente, svjetlost i objekte, kao i arhitektonske koncepte i audiovizuelne projekcije, fokusira se na istraživanje načina kako manipulirati osjetilnim percepcijama publike. Ostale ključne oblasti njenog transdisciplinarnog pristupa savremenoj kompoziciji uključuju integraciju egzistencijalističkih i futurističkih ideja, utjecaj mikrogravitacije i svemirske nauke na hipotetičku (vanzemaljsku) umjetnost budućnosti te destruktivne efekte reakcionizma i nacionalizma na (postjugoslavensku) umjetnost, kulturu i društvo.
Djela Bešlić-Gál predstavljena su na brojnim koncertima i radijskim portretima u Evropi, Sjevernoj i Južnoj Americi, a izvodili su ih ansambli poput TENM, Ensemble Phace, mise-en ensemble, Ensemble Kontrapunkte, Ensemble Reconsil, WISE: Wien – International Soloists Ensemble, OENM Ensemble, szene instrumental, Ensamble del Cepromusic, Ensemble Platypus, i I z M Ensemble. Pozivana je na festivale kao što su Soundings Festival (London), Styriarte Festival (Grac), International Computer Music Conference (Ljubljana), World New Music Days (Bratislava), Festival Sláturtíð (Reykjavik), Encuentro del Arte Sonoro Tsonami (Buenos Aires).
Njena djela i kompozicije nagrađivana su brojnim priznanjima, uključujući Publicity Prize 2019 (SKE Fund), Austrijsku državnu stipendiju za kompoziciju 2014. i 2024. godine (Federalno kancelarstvo Republike Austrije), Stipendiju za rad na kompoziciji Grada Beča za 2024. godinu, te Nagradu za umjetnost i kulturu (Fondacija Ingrid zu Solms). Također je dobitnica Međunarodne stipendije Composer in Residence – Women Composers to Frankfurt (Archiv Frau und Musik).
ANDREA NIKOLIĆ
VaClaF Festival | WISE – Ansambl [Predsjednica | Generalna i umjetnička direktorica]

Violinistica & violistica – Umjetnička direktorica i muzička aktivistica – Dirigentica i znatiželjna istraživačica – Učiteljica i edukatorica
Andrea Nikolić [Nikolitsch] razvila se u svestranu i izuzetno uspješnu profesionalku u oblasti umjetnosti i kulture. Porijeklom iz Sarajeva, Bosna i Hercegovina, pronašla je svoj umjetnički i lični dom u Beču, nakon što je odrasla u Varaždinu, Hrvatska.
Spoj predanosti i neumorne energije omogućio je Andrei da se afirmiše kao međunarodno tražena violinistica, violistica, umjetnička direktorica, učiteljica, dirigentica i muzička aktivistica. Njena posvećenost pomicanju granica i istraživanju različitih muzičkih jezika i kultura donijela joj je priznanja za njenu svestranost, integritet i maštovite interpretacije.
Kao osnivačica, producentica, generalna i umjetnička direktorica Vareš Classic Festivala u Bosni i Hercegovini, Andrea je od 2013. godine kreirala međunarodni festival komorne muzike od velikog značaja. Festival je stekao međunarodne pohvale i priznanja, a Andrea je razvila više od 200 originalnih koncepata i programa s ciljem približavanja umjetnosti široj publici. Također je osnovala i vodi WISE: Wien – International Soloists Ensemble sa sjedištem u Beču, koji organizuje umjetnički zanimljive koncertne sezone i festivale savremene muzike.
Kao odgovor na izazove pandemije, Andrea je 2020. godine u Beču pokrenula CRO-ArT Festival, koji predstavlja savremenu umjetničku muziku kao simbol otpornosti i pobune protiv kulturne nevolje. Njeno inovativno programiranje i neumorna predanost umjetničkoj izvrsnosti doveli su do sve većeg uspjeha i priznanja za festival.
Tokom svoje karijere, Andrea je zagovarala saradnju i partnerstva, uspostavljajući veze s međunarodnim organizacijama i umjetnicima radi promocije kulturne razmjene i umjetničke inovacije. Kao vođa, dirigentica i znatiželjna istraživačica, njen umjetnički put obilježen je brojnim vrhuncima, uključujući izvedbe zaboravljenih klasičnih koncerata, interdisciplinarne recitale koji spajaju muziku i književnost, te saradnje sa savremenim kompozitorima na svjetskim premijerama. Njeni nedavni uspjesi uključuju premijere i snimke koncerata za violu, osvajanje nagrada za izuzetna umjetnička postignuća i širenje vještina kao dirigentice i kompozitorice.
Više informacija:
GORAN STEVANOVIĆ
AiR Zvjezdane staze [Kreativni centar | Mentorstvo]

HARMONIKAŠ – KOMPOZITOR – UČITELJ/EDUKATOR
Hvaljen od strane medija kao “pravi mađioničar” i “ambasador svestranosti svog instrumenta” (Hannoversche Allgemeine Zeitung), Goran Stevanović se smatra jednim od najvažnijih harmonikaša današnjice. Kao malo ko drugi, ovaj mladi muzičar je uspio da harmoniku postavi na koncertne pozornice izvan uobičajenog repertoara. Njegove svestrane muzičke vještine čine ga traženim partnerom u kamernoj muzici s istaknutim umjetnicima, kao što je oboista Albrecht Mayer, s kojim je nastupio 2020. godine na festivalu Musikwoche Hitzacker.
Njegov izuzetno širok repertoar, koji obuhvata ranu muziku, Schuberta, Brucknera, Mahlera i Hindemitha, kao i savremene kompozitore, omogućio je Goran Stevanoviću da razvije jedinstvenu zvučnu estetiku i stil tokom godina. Više puta je oduševio publiku svjetskim premijerama, uključujući djela Georgea Lewisa, Feliz Anne Reyes Macahis, Randalla Meyersa, Aleksandre Vrebalov i Markusa Stockhausena. Redovno učestvuje u inovativnim koncertnim formatima: na primjer, 2020. godine premijerno je izveo impresivno djelo Clemensa Gadenstättera “Die Zelle” zajedno s Klangforum Heidelberg, a 2019. i 2021. godine učestvovao je u višedijelnoj svjetskoj premijeri “Commedia” José María Sánchez-Verdúa. Treći dio ovog djela, baziran na tekstovima Dantea Alighierija, doživjet će svoju svjetsku premijeru u narednoj sezoni, uz CD produkciju. Drugi važni projekti uključuju multimedijalni projekt “Circling Realities” s Orchester im Treppenhaus, iz kojeg je tokom pandemije koronavirusa razvijen potpuno novi koncertni format, kao i “melaTONin” s trio.s, koji je ko-razvio Stevanović – koncert u kojem se muzički doživljavaju faze ciklusa spavanja.
Muzičar sa sjedištem u Hannoveru nastupao je na velikim festivalima kao što su Bruckner Festival Linz, Young Euro Classics Berlin i SWR Festival, a 2019. godine dobio je priznanje u Liverpoolu kao dio UNESCO programa razmjene solista. Njegove najvažnije saradnje uključuju redovne projekte s Ensemble Mini Berlin i Orchester im Treppenhaus u Hannoveru. Također nastupa u duu s kontrabasistom Felixom von Werderom iz Hamburga i violistom Yannickom Hettichom, a sastavni je dio evropske koncertne scene sa svojim trio.s, osnovanim 2015. godine. Pored svojih kamernih muzičkih projekata, angažmani su ga vodili do renomiranih orkestara kao što su NDR Radiophilharmonie, Göttingen Symphony Orchestra i St George Hall Residence Orchestra u Liverpoolu. Njegovi koncerti emitovani su na Deutschlandfunk, NDR, ARD i BR Klassik.
Istaknuti događaji u sezoni 2023/24 uključuju nastupe u Elbphilharmonie, Konzerthaus Berlin, BASF Ludwigshafen, na Thüringer Bachwochen Festivalu i Seasounds Festivalu, kao i stipendiju Akademije za soliste Alfred Töpfer Foundation’s CONCERTO21.
Goran Stevanović je višestruki dobitnik nagrada na nacionalnim i međunarodnim takmičenjima (Kina, SAD, Španija), uključujući Njemačku nagradu za harmonikašku muziku 2012. godine. Rođen i odrastao u Bosni i Hercegovini, prvi put je uzeo harmoniku u ruke kao dijete – instrument duboko ukorijenjen u SEVDAH, narodnu muziku njegove domovine. Za studije se preselio u Hannover, gdje je 2018. godine završio koncertni ispit kao dio serije “Meisterstück” na HMTM i trenutno je predavač na ovoj instituciji.
BERNHARD GÁL
UR Zvjezdane staze [Kreativni centar | Mentorstvo]

KOMPOZITOR – UMJETNIK ZVUKA – UMJETNIČKI ISTRAŽIVAČ – MUZIKOLOG
Austrijski umjetnik, kompozitor i muzikolog Bernhard Gál podjednako je aktivan u poljima savremene muzike, instalacione umjetnosti i medijske umjetnosti. Do sada je Gál kreirao oko 80 zvučnih instalacija i intermedijalnih umjetničkih projekata, kombinujući zvuk, svjetlo, objekte, kao i arhitektonske koncepte i video projekcije u višedimenzionalne i pretežno lokacijski specifične umjetničke radove. Komponuje za akustične instrumente i elektroakustičku muziku. Kao laptop muzičar, Gál je nastupao širom pet kontinenata i sarađivao s brojnim muzičarima elektronske i improvizovane muzičke scene. Drugi aspekt njegovog rada uključuje interdisciplinarne saradnje, na primjer, s koreografima/plesačima Christianom Aichingerom i Akemi Takeya, piscem Róbertom Gálom, vizuelnim umjetnicima Susanom Gaudêncio i Mandy Morrison, arhitekticom Yumi Kori, režiserom Emreom Tuncerom, kao i zajedničke projekte s muzičarima poput Belme Bešlić-Gál, Kaia Fagaschinskog, Klausa Filipa i Jennifer Walshe.
Nakon studija na Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti u Beču (Zvučno inženjerstvo) i Univerzitetu u Beču (Muzikologija), te jednogodišnje rezidencije u New Yorku, Gál se fokusirao na svoje umjetničke aktivnosti. Od 2006. godine, Gál je umjetnički direktor transdisciplinarnog festivala za muziku i zvučnu umjetnost “shut up and listen!” u Beču. Između 2006. i 2007. godine predavao je zvučnu umjetnost na Univerzitetu umjetnosti u Berlinu. Od 2010. do 2013. godine držao je istraživačku poziciju na Univerzitetu Paris Lodron u Salzburgu, u okviru doktorskog koledža „Umjetnost i javnost“. Godine 2021. doktorirao je na Univerzitetu Mozarteum u Salzburgu, sa transdisciplinarnom disertacijom o zvučnoj instalacionoj umjetnosti. Njegove istraživačke aktivnosti uključuju naučne publikacije, učešća na konferencijama, predavanja i radionice, posebno u vezi sa zvučnom umjetnošću i savremenom muzikom. Od jeseni 2020. godine, Gál predaje na Certifikatskom programu za elektroakustičku i eksperimentalnu muziku (ELAK) na Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti u Beču. Kao voditelj trogodišnjeg FWF-PEEK projekta “AUDIO GHOSTS”, Gál se trenutno bavi umjetničkim istraživanjem slušnih iluzija u zvučnoj umjetnosti.
Gálova djela su predstavljena na međunarodnom nivou u koncertima, izložbama, instalacijama u javnom prostoru i radijskim portretima, a izvodili su ih ansambli kao što su Alter Ego (Rim), CFMW (Taipei), Kammerensemble Neue Musik (Berlin), Ensemble Noamnesia (Chicago), OENM-Ensemble (Salzburg) i Phace (Beč). Pozivan je na brojne međunarodne muzičke i umjetničke festivale, uključujući Wien Modern (Beč), MaerzMusik (Berlin), Sonambiente (Berlin), Donaueschinger Musiktage, Nuova Consonanza (Rim), MATA (New York), Soundfield (Chicago), Mutek (Montreal), Musicacoustica (Peking) i FILE (São Paulo). U znak priznanja za svoje muzičke i umjetničke projekte, Gál je dobitnik brojnih nagrada, uključujući Karl Hofer nagradu u Berlinu 2001. godine, godišnju stipendiju za kompozitore u okviru DAAD programa umjetnika u Berlinu 2003. godine, Austrijsku državnu stipendiju za kompoziciju 2004. i 2016. godine, te nagradu “Outstanding Artist Award” za muziku grada Beča 2010. godine. Njegov rad je dostupan putem različitih audio publikacija i dokumentovan kataloškim knjigama i DVD-ovima. Godine 2022. njegova disertacija “HÖRORTE | KLANGRÄUME. Eine transdisziplinäre Topografie installativer Klangkunst” objavljena je od strane Wolke Verlag (sinefonia DIGITAL #3, wolke, Hofheim).